El Arenal - Monteverde - Samara - Manuel Antonio - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van janenmaris - WaarBenJij.nu El Arenal - Monteverde - Samara - Manuel Antonio - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van janenmaris - WaarBenJij.nu

El Arenal - Monteverde - Samara - Manuel Antonio

20 Maart 2017 | Costa Rica, Quepos

We zitten in een prachtig hotel met zwembad, grote kamer en uitzicht op de vulkaan. La Fortuna is een mooi klein dorpje, waar alles te belopen is.

Vrijdag 10 maart opgehaald door Red Lava Tours en naar Rio Celeste gereden. Was een ruig ritje gedeeltelijk off Road, maar onze gids kan gelukkig wel rijden ;). Tussendoor nog een kleine stop gehouden bij een boom van 500 jaar oud en een omtrek van 18 meter. Net zo groot als de meeste huizen hier. We hebben een hike gedaan, eerst naar de waterval en later langs de blauwe rivier gelopen en gezien waar de kleur weer veranderd. Het is echt prachtig blauw water, het lijkt bijna nep.

Volgende dag hebben we de 2 Vulcano hike gedaan. Een hike waar een goede conditie voor nodig was (14km lang en meer dan 800 meter klimmen). Je ziet dan mensen in de bus stappen en vraagt je direct af of die het einde wel gaan halen, nou nee die beste mevrouw was na een half uur aan het hyperventileren en ging terug met haar man. Het was namelijk direct in het begin een dikke klim in de blakende zon. De guides namen alle tijd om overal over te vertellen, dus we kregen genoeg pauzes. Ons eerste viewpoint was de vulkaan El Arenal, we hebben tussen de wolken door de 2 toppen gezien, maar meer ook niet helaas. (Op de top is het vaak bewolkt). We vervolgden de hike weer naar beneden over een erg glibberig parkoers, waar je de wortels van de boom nodig had omdat je anders naar beneden gleed. Je kon deze route niet schoon eindigen ;-). Beneden lag de green lagoon. Een prachtig krater meer. Daar hadden we onze lunch, welke super verzorgd was, we hebben nog nooit zo'n uitgebreid pakket mee gehad, zelfs vers fruit! Daarna naar een waterval gelopen en de zonsondergang gezien op een prachtige locatie. Jan had geluk, want onze gids Santiago was een slangen liefhebber, dus we hebben een hele mooie gele gezien. De dag werd afgesloten in een hot spring met een lokale mix, heerlijk! Een perfecte afsluiting van deze dag.

Zondags met de shuttle naar Monteverde/ Santa Elena. Daar hebben we een Canopy tour gedaan. Kabelbanen van 600 meter lang over het Cloud Forrest. Ondanks mijn hoogtevrees was het prachtig, Jan heeft de Tarzan swing ook gedaan, die heb ik maar over geslagen haha. In Santa Elena was het een stuk kouder, we moesten zelfs avonds onze lange broek en vest aan (zijn we niet meer gewend). Woensdag met de bus van Santa Elena naar La Irma - Nicoya - Samara. 04:20u vertrokken en 11:00u aangekomen. Was een hele rit, maar we zitten nu weer aan de kust. We hadden een prachtig hotel met zwembad waar we direct in zijn gedoken, het was namelijk 34°. Onderweg kwamen we al een hele grote leguaan tegen, later bleek dat die er heel veel zijn daar. Avonds gegeten bij een Taco bar, waar we als toetje een gefrituurde burrito met een sticker en vanille ijs hadden :-). Je kon er ook nog darten en tafeltennissen, maar dat bleek wat te warm te zijn, zelfs op de avond.

Volgende dag werden we ochtends wakker gemaakt door een brulaap die op de daken naast ons zijn territorium afgebakende. Lekker een strand dagje gedaan, middags geluncht en voetbal gekeken (Ajax moest onze tijd 14:00u Europa cup spelen) en daarna gesurft. Was weer leuk en viel ons beide niet tegen. Vrijdag naar Carillo beach geweest, staat in onze top 5 mooiste standen. Prachtig groot, niet toeristisch en allemaal palmbomen aan de rand, waar je lekker in de schaduw onder kan liggen.

Zaterdag met de bus naar Nicoya, vanuit daar naar Puntarenas en toen naar Quepos. We zitten nu 2 dagen in Casa Quepos. Is bij een zeer gast vriendelijke familie. Het ontbijt en diner blijkt er bij in te zitten, dus dat is luxe :-). De eigenaar tipte ons op de prachtige zonsondergang, dus we hebben een restaurant opgezocht waar we daarvan konden genieten. Avonds heerlijk gegeten bij ons hotel, rijst met kip en groente, casave koekjes en een heerlijk kokos toetje na.

Vanochtend stond er een kan koffie, 3 soorten fruit en 2 soorten brood voor ons klaar, dus het is hier erg goed geregeld. We zijn met de bus naar Manuel Antonio NP geweest, dat is jungle en strand bij elkaar. In het begin kwamen we een Agoiti tegen (en hele grote cavia), apen en er waren weer veel leguanen, wel 60cm groot. Tussen de hike door kon je een duik nemen in de zee, dat was ook wel nodig want het was erg warm vandaag en geen zuchtje wind. We hebben vandaag weer 3 luiaards gezien, het blijven prachtige dieren. Avonds weer bij het hotel gegeten. De eigenaar vertelde dat zijn vrouw Olga wel eens werkte/ kookte voor rijke mensen, dus daar hebben wij maar weer geluk mee :-).

• 20 Maart 2017 - 07:55

Wietske :

Wauw wat hebben jullie al veel gezien en gedaan
    Ik vind 't geweldig
    Ben benieuwd wat r nog komen gaat

• 20 Maart 2017 - 08:08

Grietje:

Prachtige foto's en verhaal, wat een avontuur! Veel plezier!

• 20 Maart 2017 - 11:12

Willemien:

Bedankt weer voor jullie verslag en foto's. Super, wat een bijzondere reis.
    Nog heel veel plezier!

• 20 Maart 2017 - 18:06

Beppe:

Wat een mooi verslag en prachtige fotos. Heel veel plezier nog

• 20 Maart 2017 - 19:17

Tessa:

Dat is wel even anders wakker worden door een brulaap ipv de kippetjes in de tuin ;) wel geweldig!! En prachtige foto's weer hor jeetje!! Nou nog even lekker genieten samen daar!! :)

• 20 Maart 2017 - 20:07

Memke :

Jullie beleven echt veel wat heerlijk allemaal. En alweer mooie foto's lijken wel ansichtkaarten nog maar lekker volop genieten het is zo 29 maart. Dikke tut van memke

• 21 Maart 2017 - 09:39

Heit:

Wát een prachtige foto's! :-)

• 21 Maart 2017 - 11:44

Bouwe:

Haha heerlijk, gewekt worden door een aap!! Wat een belevenis allemaal!!

• 22 Maart 2017 - 19:01

Janny:

Wat een belevenis daar en dan die foto`s ,het is soms net of zijn ze niet echt.
    Zo mooi!!!