De eerste dagen - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van janenmaris - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Bastimentos, Panama van janenmaris - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

27 Februari 2017 | Panama, Bastimentos

Woensdag ochtend zijn we door Jan zijn moeder en tante gebracht naar Schiphol. Het stormachtige weer hebben we nog meegekregen. Met zijn 4en een ontbijtje op Schiphol gehad en toen zijn wij naar de incheck Balie vertrokken. Jan bleek uit de random check gekozen te zijn, dus die kreeg direct al een extra controle op Schiphol. Later bleek dat deze check in Amerika zich herhaalde. Daar was natuurlijk alles strenger en werd Jan weer dubbel gecontroleerd. Avonds om 21u kwamen we in San José aan. De taxi genomen richting het hotel en lekker op bed. We hebben wel last van de jetlag, we zijn namelijk 7u terug in de tijd gegaan. Donderdag ochtend waren we dan ook mooi op tijd wakker. We hadden een heerlijk uitgebreid ontbijt in een prachtige tuin midden in de hoofdstad. De eerste vogeltjes en eekhoorntjes melden zich al :). De stad verkend, heerlijk in parken gezeten en gegeten in de plaatselijke markt hal. De volgende dag gingen we met een shuttle bus naar Bocas del Toro (Panama). We hadden weer eens geluk, want de bus kwam te laat waardoor wij toch nog konden genieten van het ontbijt in het hotel :-). Het was een hele lange reisdag, langs de douane van Panama, bus, boot etc. We hadden ons verheugd te lopen over de oude brug welke grenst tussen Costa Rica en Panama, maar er is helaas een nieuwe naast gebouwd. Avonds half 7 aangekomen op ons eiland van de aankomende dagen; Bastimentos. We verblijven in een prachtig huisje met uitzicht op zee. Avonds heerlijke lasagne Bolognese gegeten bij Guariguary. In Panama is het uur weer vooruit gegaan, dus we zitten weer in het ritme. Gister hebben we een stand dag gehad op Red frog beach, helaas geen rode kikker gezien, maar wel een gele en alligators die in een water plas lagen. Het weer is hier heerlijk trouwens, 30° en het koelt ook amper af. Avonds naar Up in the Hill gelopen, dat is een restaurant, waar we de eerste kolibries hebben gezien, zelfs 1 nest met een ei en even later zag Jan zelf een nest, met 2 piep kleine vogeltjes :). De mensen zijn hier super vriendelijk en bij het hotel krijgen we alle informatie over de omgeving. Vandaag zijn we naar een buur eiland, Carenero geweest, dat was prachtig. Soms lijkt het hier nep, zo mooi en idyllisch dat het is. Morgen is het alweer de laatste dag in Panama.

• 27 Februari 2017 - 00:35

Elana:

Wow het klinkt geweldig! Kan me direct een beeld voorstellen van alles wat je beschrijft :) veel plezier!
    Liefs Elana

• 27 Februari 2017 - 00:57

Bouwe:

Soms lijkt het hier nep, haha heeerlijk zeg!! Wat een paradijs zal het daar zijn! En jullie zijn nog maar net weg;) geniet ervan jullie en we wachten het volgende verhaal weer af!!

• 27 Februari 2017 - 07:46

Grietje:

Prachtige foto's! Veel plezier!

• 27 Februari 2017 - 08:28

Memke:

Wat fijn om wat van jullie te horen en alweer van alles beleeft en gezien. Heerlijk genieten lieverds dikke tut memke

• 27 Februari 2017 - 09:38

Tessa:

Prachtige foto's, en een heel verhaal al na nog maar zo'n korte tijd :D leuk dat jullie zo genieten!! Veel plezier nog Xxx

• 27 Februari 2017 - 12:17

Willemien:

Wauw, dat begint goed! Wat een prachtige foto's, wat een mooi stukje van de wereld. Geniet ervan! groetjes!

• 27 Februari 2017 - 13:39

Els:

Oh wauw wat prachtig. Ben zoooooooo jaloers!!! Lekker genieten! xxx

• 27 Februari 2017 - 19:06

Janny:

Wat een mooi begin en dan die foto`s, zeker een echte prof !

• 27 Februari 2017 - 20:01

Wietske:

Fijn om wat van jullie te horen
    T klinkt allemaal al weer goed
    Maar lekker genieten van alles
    Dikke knuffel van mij

• 27 Februari 2017 - 22:23

Heit En Jolanda:

Prachtig hoor, geniet er maar lekker van.
    Het weer is hier prut :-)

• 27 Februari 2017 - 23:32

Elske Riemersma:

Leuk om het verslag te lezen en heel herkenbaar :-)
    Blijf lekker verder genieten en laat ons meegenieten!

• 02 Maart 2017 - 10:28

Jolanda: